GameTeam – 70 %

Český server GameTeam je stále jedním z nejpopulárnějších československých Minecraft serverů, zaměřujících se na minihry. Můžete se na něj připojit od verze Minecraftu 1.8 po nejnovější 1.15.2.

Po připojení a registraci se objevíte na majestátním, obrovském a velice detailně zpracovaném lobby. Builderům se lobby opravdu velice povedlo, i přes jeho velikost je propracováno velmi důmyslně s důrazem na vhodné zvolení barev. Další velice potěšující zprávou je, že zde najdete velmi podrobné informace o serveru a minihrách. K těmto podrobným informacím se dostanete pomocí příkazu /help. Mimo to se zde nachází i bedny, kde můžete získat různé odměny. Samozřejmostí jsou pak všemožné kosmetické úpravy, které si ale musíte odemykat.

Nachází se zde obrovské množství miniher. Tudíž nemějte strach, že byste si nevybrali něco, co vás bude bavit. To množství je tak velké, že je nebudu všechny popisovat, pokusím se je pouze vyjmenovat. Bohužel na většinu miniher je potřeba určité množství hráčů, aby se aréna spustila, to se tak stává kamenem úrazu, neboť tu obvykle nebývá takové množství lidí, abyste nemuseli na spuštění arény příliš čekat. Na většině čakačkách jste tak sami a dokud neskončí aréna jiná, je bez šance, abyste se něčeho dočkali. Některé minihry dokonce ani nikdo nehraje.

Na každé minihře se nachází vlastní čekací lobby a samozřejmě i mapy. Ty jsou opět velice dobře propracované. Zkrátka a dobře, stavbám (obecně) se na serveru nedá absolutně nic vytknout. Mapy zde vždy obdivuji.

Minihry tedy jsou takovéto: Anarchie (svět bez pravidel, každý si může dělat, co chcey PvP je aktivní), Parkour (klasický parkour, docela dost map), Prison, Creative, Klasik (klasický Survival), SkyBlock, Annihilation (klasické, které ale nikdo nehraje a MiniAnni, které hraje jen pár lidí), BadWars, SkyWars (nikdo nehraje), PvP aréna (různé módy), LuckyWars (nikdo nehraje), TurfWars (nikdo nehraje), Race For Wool (osobně jsem tuhle minihru kdysi dávno hrával, protože ji GT jako jediný nabízel a pamatuji si, jak ji hrálo několik desítek lidí v každém týmu, dnes ji ale hraje jen pár lidí v jedné jediné aktivní aréně).

Je jasné, že GameTeam již není takový server, jako byl dříve. Jeho věhlas je tentam a návštěvnost je oproti dřívějšku minimální. Je ale vidět, že zdejší A-tým má zkušenosti a server je stále kvalitní, komunita tomu ale strašně chybí. Osobně bych A-týmu doporučil, aby se zamysleli nad všemi těmi minihrami, jež nabízejí a zhruba polovinu těch, které jsou nejméně hrané (a vyžadují pro hraní hráče, tedy SkyBlock, Survival a Creative ne) zcela vyřadili. Předpokládám, že by tím docílili toho, že by sice nabízeli méně miniher, ale alespoň by byly hrané a byly tak o dost zábavnější (a tedy i kvalitnější a lepší zážitek z hraní).

Jak jsem psal, komunita již ani zdaleka neodpovídá tomu, jak to zde vypadalo dříve. V chatu bývá obvykle prázdno, jedinou delší konverzací, kterou jsem zaznamenal bylo, když měl jeden hráč pocit, že ten druhý cheatuje, a tak se tam dohadovali. Hráčů tu je zkrátka málo a minihry tomu bohužel nejsou uzpůsobené. Přes den tu hraje maximálně kolem 300 lidí.

A-tým jsem bohužel nepotkal. Ale to se částečně vykompenzovalo tím, že je vše vždy u každé minihry detailně popsáno a vysvětleno.

GameTeam

Web vypadá velice hezky a opět je zde vše do sebemenšího detailu popsané. Naleznete zde informace o serveru, fórum, info o VIP a odkazy na sociální sítě. Jednoduše všechno, co tu být má, tu taky je. Co jsem tedy nepochopil (a nejspíše jde o chybu) je to, že VIP na 20 dnů stojí 50 korun a na 30 dnů 99 korun. Vzhledem ale k tomu, že hned vedle je pro Slováky na 20 dnů za 2 eura a za 4 eura na 44 dnů, lze usuzovat, že se opravdu jedná o chybu.

+ nádherné a majestátní stavby a mapy
+ propracovanost serveru do sebemenších detailů
+ rozmanitost miniher