Gold-Zone – 45 %

Michal 2

IP adresa: play.gold-zone.cz

Server Gold-Zone se specializuje na herní mód OneBlock a podle webu serveru můžete najít na serveru dvě další minihry. Tak tomu ale není, na serveru se kromě OneBlocku nachází pouze GunGame. Pro hraní je doporučeno používat nejnovější verzi Minecraftu 1.16.2.

lobby

Na serveru najdeme hned dvě lobbyhlavní serverové, které je postaveno do stylu jakési vesnice, okolo které hoří velké ohně, každopádně je tato vesnice a lobby poněkud prázdná, kromě sociálních sítí, užitečných příkazů a dvou teleportů na herní módy zde bohužel nic nenajdete. Po teleportaci na lobby OneBlocku se objevíte v chrámu, kde najdete informace a příkazy potřebné pro hraní na OneBlocku, třeba to, jak se vytváří ostrov (protože ještě před několika dny zde návod chyběl a hráči se dost často ptali, jak vlastně mají hrát). Ale zpět k lobby – obě jsou velmi hezky postavená a oceňuji práci buldierů, bohužel to hlavní je docela nevyužité.

GunGame

Jedná se o malou PvP arénu, kde máte na začátku hry dřevěnou sekeru a zabíjíte ostatní hráče a postupně se levelujete a vylepšuje se vám vaše výbava (přes různé meče a brnění až po to nejlepší). Dále je zde možnost zakoupit si Speed nebo více životů – zde není nic k pochválení ani k vytknutí. Minihra funguje plynule a dobře.

OneBlock

Začínáte na jednom bloku, z něhož postupně získáváte různé bloky na rozšíření vašeho ostrova, stejně tak se zde spawnují různí mobové. Na konci několika fází se vám objeví EnderPortal a můžete jít zabít draka. Definice herního módu OneBlock každopádně není zcela jasná. Někteří členové A-Teamu by vám na otázku “Co to je OneBlock?” klidně odpověděli “Něco jako Survival” a bylo by vyřešeno. Celkově někteří členové A-Teamu moc neřeší hráčské dotazy, ale k tomu se dostanu o něco níže v recenzi serveru.

Na serveru máte k dispozici prostor 50 bloků od bloku, kde těžíte všemožné suroviny. Co bych zde vytkl je ekonomika. Peníze si vyděláte z klasických prací, které mimochodem nejsou přeloženy ani do češtiny, a JobsMenu, jenž moc dobře nefunguje. A poté, co si vyděláte nějaké peníze a chcete si koupit například vodu pro vaše farmy, můžete ušetřit velké peníze. Kbelík s vodou zde na serveru totiž stojí 200$, z toho 100$ stojí samotný kbelík, takže dejme tomu, že voda stojí také 100$. Jenže pokud si koupíte 16 ledu za 40$ a každý jeden led zničíte máte rázem 16 vody (2.5$ za vodu). A myslím, že podobných případů by se ještě našlo. Chtělo by to se zamyslet nad cenami a využitím prodávaných bloků a itemů.

OneBlock

Aktuálně mají na serveru všichni hráči VIP zdarma, což byla výhoda i pro mě, mohl jsem aspoň lépe otestovat funkce VIP. První, co mě zajímalo bylo, proč máme všichni VIP, na to měli členové A-Teamu opět jednoduchou odpověď: “Něco jako dárek od Amina.” Až po delší době se připojil někdo, kdo napsal že to je kompenzace za to, že byl server delší dobu uzavřen z důvodu údržby.

Ale zpět k VIP výhodám, mezi ty, co stojí za řeč, patří Fly na lobby a vašem ostrově, Heal, VIPKit, a 50 000$, o které si musíte žádat Adminům (když jsem žádal, bylo mi řečeno, že VIP si musím koupit nehledě na to, že ho již mám). Také jako VIP můžete mít 4 práce, i když ve skutečnosti nemůžete, protože se můžete přihlásit jen do třech prací.

Vybavení

(Obrázek: Horní řádek – Kit Hrac // Dolní řádek – Kit VIP)

Technická stránka serveru

Údržba je na serveru Gold-Zone vidět, když jsem se poprvé připojil nebyly na OneBlock lobby žádné informace o tom, jak se tvoří ostrov a hráči se na to docela ptali, také se zde admini snaží opravovat bugy, třeba jsem adminy upozorňoval, že neteče voda a že se nerozrůstá tráva. (Ta voda byla do pár dnů opravena tráva neroste pořád.) A když se adminů slušně zeptáte, jestli vám náleží nějaká odměna za nalezení bugu, raději vás ignorují. Když jsem trpěl velkým nedostatkem kamenů, zjistil jsem že na serveru bohužel nefunguje ani CoblleStone generátor.

A-Team

Po dobu práci na recenzi jsem na serveru potkal většinou jen zkušební Helpery a Buldiera. A na to, že jsou zkušební, tak bych čekal že se budou snažit. I od normálních členů A-teamu bych čekal, že se budou snažit hráčům co nejlépe poradit a pomoci. Zde jsem si ale připadal, jako že snad adminy obtěžuji, když jsem zjišťoval, jak velký je ostrov, abych si mohl rozplánovat stavění. 2 Helpeři a 1 Buldier měli stejnou odpověď: “Nevím” a celkově mi přišlo, jakoby vlastně nechtěli pomáhat. A nejlepší tečka byla, když jeden z Helperů psal, kdo chce VIP+ kit, ať jde na spawn. A rozdával zde free věci pro hráče. Ti pak nemusejí mít potřebu kupovat si VIP a server ztrácí určitý finanční obnos, to je ale samozřejmě věc jejich.

Bohužel server Gold-Zone funguje tak nějak na půl s tím faktorem, že admini mají hráče docela na háku a moc se o ně nechtějí starat. Je zde také spousta bugů. Ale na druhou stranu jde vidět že majitel/é se o server starají a snaží se bugy řešit, ale pořád to není ono. I hráčská komunita umí být docela nepříjemná, občas létají vulgarismy a není nikdo, kdo by to řešil.

+ stavby
+ pravidelná Údržba
+ aktivní A-Team