Sinister – Chaos a tma – 53 %

IP adresa: 213.129.132.125

Server Sinister si pamatuji jako jeden z nejlepších českých RPG serverů. To se bohužel za těch pár let již změnilo. Nejspíše proto jsem byl po téměř celou dobu recenzování na serveru sám. Taktéž příliš nepotěší, že se na server připojíte pouze na verzi 1.9.2.

Zaměření

Jak jsem psal v úvodu, jde o RPG server. Ihned po připojení začínáte hrát příběh. Ze začátku ve formě tutoriálu, v němž si osvojíte základní mechaniky a principy fungování serveru a vaší postavy. I když je tutoriál poměrně dlouhý a informačně značně výživný, celkem jsem si ho užil.

Příběh

Začátek příběhu spočívá v tom, že se objevíte na ostrově a dozvíte se, že jste ztroskotali se svou lodí. Vaším úkolem je dostat se z ostrova pryč. Na ostrově se nachází převozník, nicméně aby vás odvezl pryč, musíte splnit nějaké úkoly a pomoct místním, abyste si nějak vykoupili jejich péči o vás. Úkoly byly různorodé a zábavné, posledním úkolem bylo zabití takového malého bosse. Součástí všech úkolů byly pochopitelně obsáhlé dialogy (respektive monology ostatních postav k vám).

Z ostrova se po splnění všech úkolů dostanete do města Ydrai, kde se celý příběh a questy rozjíždí. Nachází se tu velké množství různých NPC, bohužel ale když například přivedete ke strážným samurajům pavouka, není z jejich strany vidět jakákoli reakce (že by na něj třeba zaútočili). Mají zkrátka jen nascriptované své chování a na okolní svět nijak nereagují. Pavouk se tak po přiblížení k městu despawnul. To je podle mě obrovská škoda.

Jak jsem zmiňoval v úvodu, během hraní jsem skoro nikoho nepotkal. Tedy pro upřesnění – na server Sinister jsem se samozřejmě jako u každé recenze připojoval několikrát v různé denní doby, mimoto jsem také průběžně sledoval na server listu počet hráčů.

Bohužel jsem při hraní potkal jen jednoho hráče, v průběhu psaní recenze (pro vysvětlení, recenze RPG serverů píši kvůli vysoké informační náročnosti souběžně s hraním na serveru, tedy odehraji nějakou část a pak napíšu poznatky z ní) se na server připojil, pozdravil mě a pak se po chvilce zase odpojil. Já bohužel zrovna nedával na hru pozor a psal jsem své dojmy z hraní. Naštěstí se po pár desítkách minut připojil znovu, pak mi vysvětlil, že tam sice už nikdo nehraje, ale že prý čekají na upgrade. Vzhledem k tomu, že tam nebyl ani nikdo z AT, těžko říct, zda vůbec někdy nějaký upgrade ještě bude.

Co se A-týmu týče, je to v podstatě totéž, na serveru jsem vůbec žádného admina nepotkal. Což si myslím, že opravdu stvrzuje fakt, že tento server je nejspíše mrtvý (nemluvě pak o tom, že na tabulce statistik hráčů bylo napsáno, že byla naposledy aktualizována před více jak rokem). Také jsem se kvůli jejich nepřítomnosti nemohl dozvědět další informace o serveru (a příběhu), které bych se normálně dozvěděl až po několika hodinách (ne-li desítkách hodin) hraní, na které se běžně administrátorů ptám, abych je mohl v recenzi alespoň zmínit. Asi chápete, že na serveru nemohu strávit několik desítek hodin a projít tak celým příběhem.

Bohužel jsem si hraní na serveru Sinister moc neužil. Celkem dobrý příběh bohužel shazuje de facto nulová komunita, tudíž mě po odehrání tutoriálu nic nenutilo pokračovat v příběhu dál. Pokud si tedy chcete zahrát čistě jen nějaké dobré RPG, server by se vám líbit mohl. Já bohužel (a myslím, že nejsem jediný) od RPG serveru očekávám něco víc, než jen samostatné projití příběhu. Proto je komunita poměrně důležitá, byť by stačilo jen pár hráčů. A vzhledem k tomu, že ani A-tým tu nehraje (je-li tu vůbec nějaký)…

Vlastní resourcepack, který přidává nové předměty, textury a zvuky je sice super, ale celkové hodnocení serveru Sinister už moc nevylepší. Server mě také jednou vyhodil, ale to mohla být chyba u mě, takže to nebudu hodnotit.

+ vlastní resourcepack (zbraně, brnění, mobové…)
+ stavby
+ příběh a různorodé questy (aspoň ze začátku)