Elita národa – 63 %

IP adresa: play.elita-naroda.cz
Discord: discord.gg/WH6DNS7XCM

Český server Elita národa se zaměřuje na vylepšený survival. Bohužel neběží na nejnovější verzi Minecraftu, ale na starší verzi 1.16.5. Přes den tu v průměru hraje 10 až 20 hráčů.

Spawn

Po připojení a registraci se objevíte na velmi rozlehlém spawnu. Zde naleznete vše důležité, co byste k hraní na serveru mohli potřebovat. Například základní informace o serveru, tabulky TOP hráčů podle odehraného času, množství peněz apod., AT člena měsíce nebo třeba teleporty na warpy (teleport do přírody, do Endu, vězení…). Další šikovnou vlastností serveru je Dead chest, tu najdete na spawnu a po dobu 30 minut od vaší smrti uchová vaše věci, o něž jste při úmrtí přišli.

Zničený End

Jsou zde také sekce Základní příkazy, SlimeFun a Vozidla, které ovšem po kliknutí na postavičku pouze napíší, že nemám dostatečné oprávnění (příp. anglický ekvivalent). O těchto věcech jsem se tak bohužel vůbec nic nedozvěděl, ani jak (či vůbec zda) fungují. Dále se tu také nachází Mini event, který spočívá v těžbě bloků – na spawnu se nacházejí vedle sebe čtyři bloky (buď zlaté, železné, diamantové nebo emeraldové), vaším úkolem je jich vytěžit 15 tisíc, abyste dostali odměnu v podobě Money klíče. Naneštěstí u dvou těchto rud mají napsáno, že je event nefunkční a u zbylých dvou to nikdo nezmiňuje, ale bloky se vytěžit stejně nedají.

Nefunkční Mini event

Nicméně, co se týče staveb, je spawn velmi povedený, je opravdu velký, takže se zdejší buildeři mohli pořádně „vyřádit.“ I díky tomu zde najdeme i takové maličkosti, jako třeba malé postavičky, které si hrají s lopatkami na písku. Jsou to sice věci prakticky k ničemu, ale lze z toho usoudit, že si buildeři dali na stavbě spawnu opravdu záležet.

Survival

Server Elita národa nabízí klasický survival vylepšený o plugin SlimeFun, který přináší velké množství nových itemů, bloků a receptů. Také zde naleznete rozšíření, které přidává do světa vozidla, myslím si, že podobné pluginy nejsou na českých serverech tolik rozšířené a díky tomu se jedná o poměrně unikátní prvek na serveru, který spolu se SlimeFunem dělá Minecraft o mnoho zábavnější. Jak jsem ovšem zmínil dříve, nepřišel jsem na to, jak tyto modpacky vyzkoušet, kvůli chybějícím oprávněním.

Do přírody se dostanete buď na warpu, nebo klasicky pomocí příkazu /rtp. Tím byste se měli dostat na náhodné místo v celém světě. Bohužel jako u většiny serverů se pravděpodobně nejedná o opravdu nově náhodně vygenerované souřadnice, neboť hned při prvním pokusu jsem se objevil hned vedle zcela zdevastovaného území.

To implikuje další funkcionalitu, jež serveru z mého pohledu chybí. Myslím si, že na survival serveru by se měly nacházet doly či alespoň těžební svět, aby právě nedocházelo k takto masivní devastaci světa, který by měl být určen spíše pro stavbu.

Příkaz pro náhodný teleport navíc funguje pouze s časovým omezením – můžete jej použít pouze jednou za 10 minut, což dozajista ještě více zkomplikuje hledání vhodného, hráčem neposkvrněného místečka pro stavbu a hraní. Pro tyto účely si jako obvykle můžete vytvořit rezidenci, která ostatním hráčům zamezí v ničení vaší práce.

Server Elita národa můžete podpořit prostřednictvím koupě jednoho ze tří druhů VIP. O nich se na serveru samotném nic moc nedozvíte a pro informace se musíte dostavit na serverový obchod. VIP se pochopitelně liší ve výhodách, ale i cenách. Bohužel se na serveru nachází také možnost koupě unbanu. Tuto možnost nepovažuji za dobrou, neboť vzhledem k tomu, že se u této položky na webu nenachází žádný popis, lze usuzovat, že unban je instantní a za 50 Kč vám tak může být cokoli odpuštěno. Poctivé hráče pak někdo může obtěžovat i opakovaně.

Proti unbanu jako takovému bych ve výjimečných případech, při nějakém zvláštním zdůvodnění nic neměl. Ale takovýto způsob, ve smyslu „za 50 Kč si u nás na serveru dělej, co chceš,“ neshledávám pro hráče prospěšným.

Komunita

Komunita je z mého pohledu velice dobrá. Nejen že v chatu nikdy není ticho (a nejde jen o pouhé dopisování dvou hráčů, účastní se vždy dost lidí), komunita je také velice laskavá a ochotná. Například jeden hráč mi jen tak poslal žádost o teleport a jakmile jsem mu ji potvrdil, daroval mi svůj VIP+ kit, který pochopitelně byl mnohem lepší než můj základní kit, jenž si můžete vyzvednout jednou za 24 hodin v menu. Z těchto důvodů hodnotím komunitu velmi kladně.

Stavby hráčů v Survival světě

A-tým

Totéž se ale bohužel nedá říci o A-týmu. I když se na serveru Elita národa vždy nacházel alespoň jeden člen A-týmu, jejich ochota je velmi slabá až nulová.

Uvedu vlastní příklad: Ptal jsem se, čím je server unikátní. Jelikož na serveru nebyl žádný helper, ptal jsem se Hl. Buildera, ten mi ovšem ani po několikaminutovém čekání neodpověděl. To bych pochopil, mohl být afk či jen prostě se tolik zabral do hry, že chat zcela ignoroval. (Den na to jsem si s ním již normálně psal.) Napsal jsem tedy dalšímu členovi A-týmu, tentokrát Builderovi, ten mi po několika minutách (mezitím běžně reagoval v chatu) odpověděl otázkou, proč se ho vůbec na to ptám, když je builder, že se prý mám zeptat Hl. Buildera, případně hráče s rankem Galaxy, což, jak mi bylo řečeno, je také člen A-týmu. Tak jsem to tedy udělal, zeptal jsem se hráče s rankem Galaxy a ten mi odpověděl již velice rychle. Bohužel mi ale jen velmi stroze napsal, že se jedná o survival server. Když jsem se ho pak doptal, zda opravdu považuje survival za natolik unikátní výsadu serveru, již mi neodpověděl.

Toto mi bohužel nepřijde jako dostatečně kvalitní komunikace ze strany A-týmu, a proto jejich kvalitu nemohu hodnotit příliš pozitivně. Zajímavé ovšem je, že když tito dva členové AT komunikovali běžně v chatu, zdálo se, že se chovají běžně – přátelsky – nevím tak, zda jejich (dle mého neuspokojivé) odpovědi neplynuly jen z nějaké osobní zášti.

Hodnocení:

+ spawn, pěkné stavby
+ rozšíření survivalu o SlimeFun a vozidla