Trinity MC – 81 %

Český server Trinity MC se zaměřuje na variace Survivalu a Semi-vanilly. Pro hraní musíte mít Minecraft na verzi 1.8 a vyšší, doporučená je ale aktuální 1.16.4.

Po připojení se objevíte na velkém lobby. Zde se nachází základní údaje o serveru a výběr herního módu, který chcete hrát. Bohužel se samotné teleporty na tyto módy nachází relativně daleko od spawnu, naštěstí se zde, jako to bývá zvykem, můžete dvojitým stiskem mezerníku vznést relativně na dlouhou dobu do vzduchu, což vám cestu urychlí. Případně máte samozřejmě v inventáři kompas, pomocí něhož se můžete na daný server připojit okamžitě.

Z té stinné stránky stojí za zmínku některé nefunkční příkazy, které ale jsou v chatu systémem automaticky doporučovány (obvykle se jedná o takové příkazy, které lze použít pouze v herním módu). Nebo třeba aktuální zimní “update,” který přináší na všechna lobby (tedy i na lobby u herních módů) sněžení. To je sice obvykle pěkné, ovšem na hlavním lobby, kde je okolo dominantního hradu obrovský lávový příkop, sníh nedává úplně smysl (k lávě se moc nehodí), proto si osobně myslím, že mohli v rámci tohoto updatu lávu nahradit vodou v podobě ledu. Naštěstí se dají sněhové vločky vypnout příkazem /snow.

Tou zcela nejhorší věcí, kterou bych lobby vytkl jsou zvuky. Když se zde totiž objeví nový hráč, automaticky v blízkosti spawnu uslyšíte zvuk výbuchu rachejtle, to by bylo ještě v pořádku. Co je ale horší je zvuk, který nastane, když se některý hráč odpojí, to totiž uslyšíte, ať jste kdekoli na lobby, je zvuk Ender Dragona. Což, jak asi všichni víme, je poměrně dost výrazný a hlučný zvuk, který tak na lobby uslyšíte poměrně dost často a za chvíli vás to donutí si zvuky vypnout (nemluvě o tom, že se toho budete aspoň ze začátku trochu lekat).

Jako ještě jednu nedokonalost bych mohl označit to, že zde není pozastaven čas, což je sice zřejmě schválně, nicméně by v takovém případě bylo vhodné, aby bylo lobby více osvětlené, abychom se jeho jinak pěkným a detailním zpracováním mohli kochat neustále. Po technické stránce se také server Trinity MC občas lehce laguje.

Semi-vanilla

Tento herní mód je nejvíce podobný klasické vanille, kterou můžete znát z běžného světa Minecraftu. Je zde jen malý počet pluginů a doplňků, které nějakým způsobem usnadňují či upravují hru. Zajímavostí je, že si na obou herních módech můžete vytvořit svůj vlastní svět, na kterém můžete hrát jako na klasickém serveru (můžete stanovovat čas, obtížnost, PvP či herní mód jako survival nebo creative). Takovéto servery jsou placené herní měnou a navíc prvních 5 dní máte zcela zdarma. Ovládání světa je velice jednoduché a intuitivní, nemusíte se učit žádné příkazy, vše ovládáte v jednoduché a přehledné tabulce, což se mi velice líbí.

Survival

Tento herní mód se již od klasické vanilly liší výrazněji. Nalezneme zde totiž například Slimefun, který přidává velké množství různých doplňků (bloků, itemů či mechanik). Pro zjednodušení se zde nacházejí také warpy nebo třeba doly, v nichž můžete těžit základní suroviny a nemusíte si tak likvidovat okolí vašeho obydlí. Mimo doly se zde nachází také těžební svět, kde můžete natěžit i ostatní bloky, které se v dolech nenacházejí. Ve světě by se také měli nacházet Bossové, poklady či dokonce nějaká magie. Existuje zde též ekonomická část – můžete zde mít zaměstnání, hráčské obchody apod. Veškeré podrobné informace se dozvíte přímo na serveru. Většina lidí pak na serveru Trinity MC hraje právě tento herní mód.

Co se mně osobně velmi líbilo byla animace létajících bloků, když vedle mě explodoval creeper, tyto boku ihned po dopadu na zem zmizeli, což je pořád trochu škoda, ale na druhou stranu se po pár sekundách začaly bloky, které creeper zničil obnovovat, což je dozajista veliké plus při běžném hraní.

Vlastní lobby u obou herních módů disponují kvalitně zpracovanými informacemi o hraní a také velice pěknými stavbami.

Komunita

Přes den je komunita aktivní a přátelská. V chatu tak nikdy není ticho a neustále se o něčem komunikuje. Během večera se samozřejmě spolu s úbytkem hráčů sníží také aktivita chatu, nicméně ani tak se chat zcela nezastaví a jsou zde stále aktivní hráči. Běžně tu hraje kolem patnácti hráčů, večer asi deset.

A-Tým

Na serveru Trinity MC se vyskytuje zřejmě poměrně hojný tým administrátorů, neboť nebyla chvíle, kdybych na serveru nepotkal žádného admina, maximálně občas byli všichni členové AFK, ale obvykle byli online. I jejich ochota pomoci je na dobré úrovni, jakmile jsem se na cokoli zeptal, ihned mi akurátně odpověděli. Například jsem se dozvěděl i takovou u ostatních serverů celkem neobvyklou věc, že pokud má hráč samotný nějaký nápad na vylepšení (třeba přidání nějaké funkce), může tak velice jednoduše učinit přes příkaz /napad či přímo přes příkaz /pomoc + daná zpráva či nápad.

Server Trinity MC je poměrně kvalitním serverem, který se mi i přes jeho některé chyby docela líbil a hraní na něm jsem si užil. Aktivní (ač menší) komunita i A-tým dotvářely již tak pozitivní pocit ze serveru, který i přes menší technické nedostatky je dosti zábavným Survival serverem.

+ pěkné stavby
+ aktivní komunita
+ aktivní a nápomocný Admin tým