VanillaCraft – 81 %

IP adresa: play.vanillacraft.cz

Český server VanillaCraft je jedním ze serverů, kde si zahrajete tzv. semi-vanillu. Zároveň se ale nemusíte bát, že byste tu byli sami, jak to mnohdy bývá, přes den tu totiž běžně bývá několik desítek hráčů.

VanillaCraft

Spawn

Po připojení a zaregistrování na serveru se objevíte na poměrně pěkně zpracovaném spawnu. Zde se, jak to tak bývá, nachází základní info o serveru a hře na něm. Co se ale týče VIP, žádné podrobnější informace se o něm nedovíte, odkáží vás pouze na jejich web. Spawn vypadá pěkně, budovy jsou hezké, i když jich tam je hodně a jsou si velice podobné, osobně bych doporučil přidat více různorodějších budov, aby byl spawn trochu rozmanitější.

VanillaCraft

Vanilla nebo survival?

Co se vanilly týče, je jasné, že server obsahuje pár pluginů, které hráčům požitek ze hry trochu zjednodušují. Jde například o residence, soukromé zprávy, nebo třeba již zmíněné VIP. Jedná se tedy o takovou kombinaci vanilly a survivalu, z něhož se sem dostaly nějaké prvky, ale ne všechny. Pokud tedy hledáte čistou vanillu, tady moc nepochodíte.

VanillaCraft

Svět

Svět je velký, nicméně s vysokým počtem hráčů může dojít k tomu, že jen s obtížemi naleznete nějakou větší oblast, jež byste mohli mít jen pro sebe. Na druhou stranu, pokud jste hráč týmový, je to skvělá příležitost na hru s kamarády, kdy si můžete společně vypomáhat, stavět monumentální stavby a užít si hru. U světa bych měl ale jeden zásadnější problém – velmi špatně se generuje a na minimální vzdálenost. Běžně jsem zvyklý, že se svět generuje na vzdálenost několika desítek chunků. Zde jsem měl problém vidět dál než na asi pět. Nejedná se o problém můj (že by mi snad počítač nestačil), tentokrát je problém na straně serveru, nejspíše kvůli tomu, aby nedošlo k jeho přetížení. Jde tak nicméně o celkem velkou komplikaci a hru si tak nelze dostatečně vychutnat.

VanillaCraft

(Ne)přehlednost

Poslední věcí, které jsem si na serveru všiml je vysoká nepřehlednost chatu a TAB listu (kde jsou zobrazení připojení hráči). Chat má velmi nevýrazné barvy (a to i u VIP), což může být sice výhodou, když nechcete být při hraní moc vyrušováni, na druhou stranu, když si s nějakými spoluhráči píšete a u toho hrajete, je těžké se v chatu zorientovat a zpráv si všimnout. Tabulka hráčů je velmi nepřehledná a navíc se na obrazovku nevešla celá, což je vzhledem k počtu asi padesáti hráčů celkem škoda.

A-team

Tým administrátorů je podle mého velmi shovívavý. Na každém serveru se totiž najdou individua, která požitku ze hry moc neprospívají, ba naopak mu škodí. Na serveru se tak mohou vyskytnout nějaké děti, které třeba nadávají a A-tým si jich moc nevšímá, nebo spíše nereaguje dostatečně rychle. Komunita opravdových hráčů tím tak trpí. Jinak jsou admini ochotní pomoci.

VanillaCraft

Web, kde si můžete mimo jiné zakoupit i zmiňované VIP, případně sponzora má velice pěkný a moderní design. Nachází se zde novinky, fóra pro hráče, aktuální statistiky (počty hráčů a uživatelů na jejich Discordu online). Dále také obchod, v němž si můžete koupit VIP a Sponzora, které obsahují překvapivě velké množství výhod. Bohužel si zde také můžete koupit unban, u něj tedy není žádný popis, nicméně nepovažuji za moudré, aby někdo mohl opakovaně narušovat pořádek na serveru a pak si zakoupit za pár korun unban a dělat jej znovu, má pak ban vůbec nějaký smysl, nebo jde jen o mašinu na peníze?

Hodnocení:

+ pěkný spawn
+ zajímavé zakomponování survival prvků do klasické vanilly